Native advertising is al enkele jaren aan een steile opmars bezig. Ook bij Roularta Custom Media begeleiden we klanten in hun zoektocht naar goede verhalen waarmee ze de band met hun klanten kunnen aanhalen. Native advertising stond in 2012 in de kinderschoenen in de Verenigde Staten. Het concept is een tegenreactie tegen online banners en […]

Lees meer

Wereldbrailledag

Op Werelbrailledag zetten we een getuigenis uit een van onze klantenmagazines in de kijker. St*rk is het magazine van het Vlaams Agentschap voor Personen met een Handicap. In de vaste rubriek De Sportdag van vertelt iemand met een handicap over zijn sportieve ambities. Bruno speelt goalbal, een balsport voor mensen met een visuele handicap. Bruno […]

Lees meer

Roularta Custom Media wenst alle klanten een fantastisch 2017

We bedanken al onze klanten voor het vertrouwen in 2016 en smijten ons opnieuw voor een fantastisch 2017, samen met jullie. Interesse in een samenwerking met Roularta Custom Media? Mail of bel gerust naar onze collega Kris voor een babbel over wat we kunnen betekenen voor u.

Lees meer

Video team in actie.

Video zal in de toekomst nog meer domineren online en op mobile. Ongeveer 70 % van de internet traffic in 2017 en de komende jaren zal bepaald worden door video. Ook op social media blijft het belang van video groeien. Ondertussen zijn Facebook en Instagram hun gebruikers aan het aanmoedigen om verhalen te delen via […]

Lees meer

Storytelling is the best marketing

U communiceert al via de verschillende social media kanalen met uw klanten? Vergeet niet dat een blog ook een belangrijk element is in uw content marketing plan. Bloggen, waarom zou u dat er nog bijnemen? • Met een bedrijfsblog profileert u zich als expert. Met elke blogpost krijgt u de kans om relevante content te […]

Lees meer

Content meten en analyseren

Met de Custometer natuurlijk! De Custometer is een online vragenlijst afgestemd op uw doelpubliek en een initiatief van Custo, de Belgische federatie van content marketeers. Na een onderzoek met de Custometer weet u hoe uw publicatie  in de toekomst kan geoptimaliseerd worden. Nadat u hebt afgebakend welke content u inzet om uw doelgroep te bereiken, […]

Lees meer

10 tips voor een betere newsletter.

Een newsletter is een van de middelen om uw doelpubliek te bereiken. Duizend nieuwsbriefabonnees kunnen van groter belang zijn dan vijftigduizend Facebookfans. De 10 belangrijkste tips om uw newsletter te laten openen en lezen: Trek de aandacht al van in de onderwerpregel. Wie eventjes door zijn mailbox scrolt, kiest snel de interessantste newsletters. Kies voor […]

Lees meer

Al zeven jaar brengt Dewaele Vastgoed & Advies het lifestylemagazine HoHo (House & Home) uit. Stefaan Coucke, gedelegeerd bestuurder van de groep, geeft zijn visie op magazine making. Waarom koos Dewaele voor een eigen magazine? Stefaan Coucke: “Dewaele heeft altijd al sterk geïnvesteerd in marketing. We voelden almaar sterker de nood om meer en andere […]

Lees meer

Hoe valkuilen van contentproductie vermijden?

Content inplannen, schrijven en online krijgen. Het lijkt heel simpel. Toch zijn er enkele valkuilen waardoor contentproductie de bottleneck wordt bij online projecten. Wat kan er zoal misgaan? De content staat niet gecentraliseerd op 1 plek. Verhaal A zit in mailbox X, verhaal B bevindt zich op server Y en verhaal C moet u nog […]

Lees meer

Zeg niet meer ‘doelgroep’ maar wel ‘buyer persona’. In de wereld van inbound en content marketing, is uw buyer persona de hoeksteen van uw contentstrategie. Door u in te leven in uw ideale klant, kunt u hem of haar de juiste content bieden. Verhalen op maat schrijven die zijn of haar gevoelige snaar raken. Maak […]

Lees meer